Jednou z najvacsich vyhod online marketingu je moznost presne merat vysledky. Ale ktore cisla su
naozaj dolezite? A co vam o vasej kampani na socialnych sietach skutocne hovoria? V tomto clanku
si vysvetlime, ktore metriky sledovat a ako ich spravne interpretovat.
- Dosah (Reach)
Dosah ukazuje, kolko unikatnych ludi videlo vasu reklamu alebo prispevok. Pomaha vam zistit, ako
daleko sa dostala vasa kampan. - Zobrazenia (Impressions)
Zobrazenia hovoria, kolkokrat sa vas obsah zobrazil – aj opakovane tym istym ludom. Je to
ukazovatel viditelnosti. - Miera interakcie (Engagement rate)
Pocita sa ako pomer reakcii, komentarov, zdielani a kliknuti k poctu zobrazeni alebo dosahu. Vysoka
miera interakcie = zaujimavy obsah. - Komentare a zdielania
Tieto metriky ukazuju, ako velmi ludi zaujal vas obsah. Komentare signalizuju diskusiu, zdielania zas
sirenie medzi dalsich ludi. - Pocet kliknuti
Kolko ludi kliklo na vas odkaz, web alebo produkt. Je to klucova metrika pre kampane zamerane na
navstevnost a predaj. - Konverzie
Co sa stalo po kliknuti? Vyplnil niekto formular? Nakupil? Prave konverzie ukazuju realny prinos
kampane. - Navratnost investicie (ROI)
ROI = (Zisk z kampane – Naklady na kampan) / Naklady na kampan. Sledujte, ci sa vam kampane
naozaj oplatia.
Tip na zaver:
Nesledujte len jednu metriku. Kombinujte viacere udaje, aby ste videli cely obraz. Kazda kampan
ma iny ciel – prisposobte tomu aj meranie uspechu.
Potrebujete pomoc s vyhodnotenim vasich kampani? Ozvite sa nam – radi vam pomozeme nastavit
metriky, ktore maju skutocny zmysel