Výhody Facebook reklamy sú dnes naozaj bezkonkurenčné. Považuje sa za najúčinnejšiu a najlacnejšiu reklamu na sociálnych sieťach. Keď je reklama profesionálne nastavená, dokáže naozaj veľa. Pomôže Vám zvýšiť návštevnosť na stránke, získať nových fanúšikov, rozprúdiť konverzáciu, získavať klientov, aby Vás priamo kontaktovali, ponúknuť niečo viac ľuďom, ktorí u Vás už nakupovali, zbierať e-mailové adresy, pripomenúť zákazníkom produkty, ktoré sa im páčili. Čo je najväčšou výhodou reklamy? Dokáže prinášať reálne predaje. To všetko, ako aj report z reklamy dokážete vyťažiť.
Pozrime sa na hlavné typy reklám, ktoré Vám vieme nastaviť:
Je potrebné dodať, že tieto reklamy musia prejsť určitým „nákupným procesom“ a vhodnými kombináciami.
Reklama na Facebooku – Povedomie o značke
Touto reklamou sa viete prezentovať pred ľuďmi, u ktorých je najväčšia pravdepodobnosť, že si Vás zapamätajú. Používa sa hlavne ako počiatočná kampaň pri úplných začiatkoch.
Reklama na Facebooku – Dosah
Táto reklama je zameraná na čo najväčší dosah ľudí, používa sa najmä vtedy, ak potrebujete, aby Vaše video či seminár, alebo čokoľvek iné videlo čo najväčšie množstvo ľudí.
Reklama na Facebooku – Návštevnosť
Ide o veľmi často používanú reklamu, ktorá má za cieľ osloviť čo najviac ľudí z Vašej cieľovej skupiny a dostať ich na web alebo externý odkaz, kde máte pripravenú landing page, video alebo nejaké dôležité informácie.
Reklama na Facebooku – Interakcie
Reklama na interakcie slúži k navedeniu publika, aby reagovalo na Vašu reklamu.
Môžete zadať 3 hlavné ciele reklamy, Lajky na stránku, interakcie s daným príspevkom alebo podujatím. Je to skvelá reklama, ktorá slúži hlavne na budovanie popularity, ale môže Vás z nej pokojne prekvapiť aj dosiahnutie nejakého predaja.
Reklama na Facebooku – Inštalácia aplikácie
Táto reklama je zameraná na sťahovanie aplikácie, pokiaľ ste nejakú vyvinuli alebo publikum na nejakú aplikáciu chcete presmerovať. Smerujete reklamu na ľudí, ktorí si s najväčšou pravdepodobnosťou stiahnu Vašu aplikáciu.
Reklama na Facebooku – Pozretie videa
Logicky smerujete reklamu na Facebooku k ľuďom, ktorí si najpravdepodobnejšie pozrú Vaše video.
Reklama na Facebooku – Generovanie potenciálnych zákazníkov
Tu máte rôzne možnosti, ako túto reklamu na Facebooku využiť. Môžete využiť kontaktný formulár, do ktorého sa ľudia zaregistrujú, priamy chat s Vašou fanpage alebo telefonovanie.
Reklama na Facebooku – Správy
Reklama, ktorá je smerovaná priamo na správy do Messangeru.
Reklama na Facebooku – Konverzie
V tomto type reklamy už ide do tuhého. Je potrebné, aby ste investovali aj trochu viac peňazí, pretože je už zameraná na priamy predaj, teda publikum smeruje priamo k nákupu.
Konverzné reklamy viete prepojiť aj s Facebook pixelom, kde máte skutočne veľa možností, ktoré môžete využiť. Smerovať na nových alebo súčasných klientov, či na ľudí, ktorí nechali tovar v košíku a nedokončili tak svoju objednávku.
Reklama na Facebooku – Katalógový predaj
Reklama je zameraná na predaj z katalógu. Najviac využiteľná je vtedy, keď máte e-shop.
Reklama na Facebooku – Návšteva obchodu
Táto facebooková reklama je zameraná na to, aby publikum presmerovala priamo do Vašej kamennej predajne.
Ako môžete vidieť, možností reklamy je naozaj veľa. Rôzne kombinácie a optimalizácie reklám Vám zabezpečia ďalšie príjmy. Oproti reklame na Google je o čosi lacnejšia. Nezabúdajte však na primeranú veľkosť rozpočtu. Nečakajte, že za 100 € budete dosahovať želané predaje. Občas je to možné hlavne pri službách. Pri konverzných kampaniach zameraných hlavne na e-shopy potrebujete omnoho viac.
V prípade akýchkoľvek otázok ohľadom Facebook reklamy nás neváhajte kontaktovať.